Skip to content
Datahjelperne

Datahjelperne

Primary Menu
  • Datahjelperne Pluss
  • Artikkel
    • Artikler
    • Teknologi
    • Mobil og nettbrett
      • Mobil
        • Data tilbehør
        • Mobil tilbehør
      • Nettbrett
        • Nettbrett tilbehør
    • Nettverk
    • Foto og Video
    • App
    • Lyd og Bilde
    • Smartklokke
    • Konkurranse
    • Programvare
    • Crypto
    • Nytt
    • Kommentar
  • Svindel
    • Svindel
    • E-post svindel
    • Crypto svindel
    • Nettside svindel
    • SMS Svindel
    • Facebook svindel
    • telefon svindel
  • Min Konto
  • Om Oss
  • Kontakt oss
  • Home
  • Artikler
  • Artikkel
  • Datahjelperne.com 1 år!

Datahjelperne.com 1 år!

Jørund Heimholt 22. februar 2012

Del dette:

  • Klikk for å dele på X(åpnes i en ny fane) X
  • Klikk for å dele på Facebook(åpnes i en ny fane) Facebook
  • Klikk for å skrive ut(åpnes i en ny fane) Skriv ut
  • Klikk for å dele på Reddit(åpnes i en ny fane) Reddit
  • Klikk for å dele på LinkedIn(åpnes i en ny fane) LinkedIn
  • Klikk for å dele på Telegram(åpnes i en ny fane) Telegram
  • Klikk for å sende en lenke med e-post til en venn(åpnes i en ny fane) E-post
1. September 2010 ble ideen om www.facebook.com/datahjelpen startet.
Det var veldig få sider for dataopplysningen på Facebook. Jeg har data utdannelse og har jobbet med data privat og for bedrifter i mange år og har tilstrekkelig kompetanse for å gi andre kunnskap og nyheter samt bistå med dataproblemer.
Min kunnskap ligger hovedsakelig på Microsoft og Android plattformen. Samt noe web og litt linux.
I starten la jeg ut bilder til løsninger på Facebook, men dette ble veldig tungvint på sikt og da ble bloggen opprettet. Samt at jeg hjalp brukere på siden med dataproblemer.
Her er facebook siden sin første post. Sune Bertelsen var første poster som hadde spørsmål om batteri og volt på pc`en.
Bloggen har endret utseende 1 gang til nå og ny logo er underveis.
Bloggen ble startet  6. feb 2011. https://www.datahjelperne.no/2011/02/velkommen.html
Når siden ble startet opp på facebook var vi 2 stk som sto bak: Freddy og Jørund.
Det kom en tredje person til Ivar

Det resulterte i mye dobbeltposting i en periode så da fortsatte jeg å poste alene igjen.

Hensikten med blogg var å dekke det man ikke fikk til på Facebook. Å legge ut løsninger og tips til brukerne på Facebook.
Over 1 år på bloggen har vi bistått flere:
http://www.facebook.com/pages/Holdepunktet-Lyriske-fyrverkerier/189207794475216
Jeg har laget diktside for en sørlandsdikter.
www.lmfungdom.no
Jeg har laget en hjemmeside integrert med sosiale medier for lmfungdom.
http://www.katanita.net/2011/09/over-pa-eget-domene.html
Jeg har hjulpet en blogger over på eget domene.
http://www.nettavisen.no/tjenester/article3113183.ece
Jeg har forsøkt å bli nettavisen sin teknoblogger, men der gikk en annen blogg av med seieren.
Dere lesere har også bidratt med å stenge ned en blogg og flere facebook sider angående falsk reklame og spam fra euroads!! Det hadde jeg aldri klart uten dere! 🙂
https://www.datahjelperne.no/2011/04/euroads-mulige-hovedkilde-i-norge.html
Jeg har også hatt ett samarbeid med ekkoradio. Der skulle jeg snakke inn it nyheter hver søndag, men det ble ikkenoe av.
Du kan også finne bloggen på startsiden.no
Nå har jeg ett samarbeid med www.medianova.no der Gry og Geir jobber.
De har god kunnskap om sosiale nettverk og lever av å lage blogger for firmaer samt forelese og informere hvordan man utnytter sosiale nettverk.
De er meget hyggelige og kunnskapsrike, men jeg har enda ikke hatt til gode å treffe dem personlig enda, men internet og sosiale nettverk er en døråpner. Det er helt klart.
http://www.facebook.com/SamsungNorge
Samsung Norge har sitert 2 blogginnlegg til nå og jeg har også blitt nevt av mobili.no og bergen kino.
Jeg har bistått mange andre med pc problemer og fjernstyring på facebook siden, men dette er det jeg er mest stolt av.
https://www.datahjelperne.no/2011/11/facebook-venne-scam.html
Mitt mest nest besøkte innlegg fikk på det meste nesten 1000 liker og er det mest besøkte inlegget til nå på blogg.
https://www.datahjelperne.no/2011/09/farlige-liker-sder-pa-facebook.html
Denne har ikke like mange like liker, men er også ganske hyppig i bruk.
https://www.datahjelperne.no/2011/05/spadom-om-fremtiden-samsung-will-rule.html
Jeg kom også med en tidlig spådom angående samsung og apple. Jeg har vært rimelig engasjert i denne saken og postet 4 innlegg til nå om samme tema. Andre har også syntes det derfor har denne posten vært den som har vært mest besøkt siden bloggen ble startet.
Flere større teknoblogger tok opp denne sammenligningen etter meg. Før saksøking tok helt av i flere land.
Jeg har mange Samsung produkter selv, men det kommer vel ikke som noen bombe?
Jeg syntes Apple har bra utstyr og teknologi men  jeg har det ikke hjemme og det farger bloggen litt selv om jeg forsøker å være så nøytral som overhodet mulig.
En annen ting. Mange lurer sikkert på hvorfor vi heter datahjelpen på facebook og datahjelperne på blogg?

Årsaken er den at jeg registerte datahjelpen så fort vi kom over 25 personer og det går ikke å endre tilbake.

Når jeg skulle kjøpe domene så var ikke datahjelpen ledig så da ble det datahjelperne isteden.
Status per nå er som følger:
Nesten 140.000 har vært innom facebook siden starten og snart 100.000 har besøkt blogg.
Det er jeg ganske fornøyd med.
Jeg har også brukt flere og flere sosiale medier siden bloggen startet og den er nå representert på:
Twitter
Facebook
Blogger
Google+ Firmasider

På datahjelpen på facebook poster jeg nyheter. På bloggen poster jeg løsninger og egne artikler. På twitter poster jeg nyheter. På google plus poster jeg artikler fra blogg. Jeg forsøker å skille meg ut i mengden selv om det er mange som gjør det samme som jeg gjør.

På 1 år har jeg klart følgene: 350 følgere på twitter. 475 Følgere på facebook. 77 Følgere på goolge plus pages. Det er 902 følgere på 1 år. Siden er blitt lagt merke til av flere norske it steder og vi følges av flere store aktører på twitter. 🙂 Takk til alle som følger!
Jeg kommer til å fortsette i samme spor som før. Dette var en kort oppsummering på starten på blogg og facebook side.
Hva fører neste år med seg? Det gjenstår å se. 🙂
Ønsker du å bidra med noe på blogg eller facebook side kan du bruke heimholt(a)gmail.com
Jeg krediterer alle som bidrar.

For andre artikler se her, også sjekk ut oss på sosiale medier Facebook og Twitter.

About the Author

Jørund Heimholt

Administrator

Visit Website View All Posts

Relatert

Post navigation

Next: SVINDEL – Samsung Facebook svindel
  • Om Oss
  • Salgsvilkår
  • Personvernerklæring
Copyright © All rights reserved. | MoreNews by AF themes.
Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre din opplevelse, analysere bruk og til markedsføring. Les mer i vår personvernerklæring, og endre innstillinger når som helst.
Personvernerklæring

Your privacy settings

We and our partners use information collected through cookies and similar technologies to improve your experience on our site, analyse how you use it and for marketing purposes. Because we respect your right to privacy, you can choose not to allow some types of cookies. However, blocking some types of cookies may impact your experience of the site and the services we are able to offer. In some cases, data obtained from cookies is shared with third parties for analytics or marketing reasons. You can exercise your right to opt-out of that sharing at any time by disabling cookies.
Personvernerklæring
Allow all

Manage Consent Preferences

Necessary

Always ON
These cookies and scripts are necessary for the website to function and cannot be switched off. Theyare usually only set in response to actions made by you which amount to a request for services, suchas setting your privacy preferences, logging in or filling in forms. You can set your browser to block oralert you about these cookies, but some parts of the site will not then work. These cookies do notstore any personally identifiable information.

Analytics

These cookies and scripts allow us to count visits and traffic sources, so we can measure and improve the performance of our site. They help us know which pages are the most and least popular and see how visitors move around the site. All information these cookies collect is aggregated and therefore anonymous. If you do not allow these cookies and scripts, we will not know when you have visited our site.

Embedded Videos

These cookies and scripts may be set through our site by external video hosting services like YouTube or Vimeo. They may be used to deliver video content on our website. It’s possible for the video provider to build a profile of your interests and show you relevant adverts on this or other websites. They do not store directly personal information, but are based on uniquely identifying your browser and internet device. If you do not allow these cookies or scripts it is possible that embedded video will not function as expected.

Google Fonts

Google Fonts is a font embedding service library. Google Fonts are stored on Google's CDN. The Google Fonts API is designed to limit the collection, storage, and use of end-user data to only what is needed to serve fonts efficiently. Use of Google Fonts API is unauthenticated. No cookies are sent by website visitors to the Google Fonts API. Requests to the Google Fonts API are made to resource-specific domains, such as fonts.googleapis.com or fonts.gstatic.com. This means your font requests are separate from and don't contain any credentials you send to google.com while using other Google services that are authenticated, such as Gmail.

Marketing

These cookies and scripts may be set through our site by our advertising partners. They may be used by those companies to build a profile of your interests and show you relevant adverts on other sites. They do not store directly personal information, but are based on uniquely identifying your browser and internet device. If you do not allow these cookies and scripts, you will experience less targeted advertising.

Facebook Advanced Matching

Facebook Advanced Matching can improve ads attribution and conversion tracking. It can help us reach better-targeted custom audiences through our ads. When possible, we will share with Facebook hashed information like your name, phone, email, or address.

Facebook CAPI

Facebook Conversion API Events (CAPI) help us better understand how you interact with our websites. They allow us to measure the impact of our ads on the website's conversions and they improve ads targeting through custom audiences. When possible, we might share with Facebook information like name, email, phone, address.
Confirm my choices Allow all