Skip to content
Datahjelperne

Datahjelperne

Primary Menu
  • Datahjelperne Pluss
  • Artikkel
    • Artikler
    • Teknologi
    • Mobil og nettbrett
      • Mobil
        • Data tilbehør
        • Mobil tilbehør
      • Nettbrett
        • Nettbrett tilbehør
    • Nettverk
    • Foto og Video
    • App
    • Lyd og Bilde
    • Smartklokke
    • Konkurranse
    • Programvare
    • Crypto
    • Nytt
    • Kommentar
  • Svindel
    • Svindel
    • E-post svindel
    • Crypto svindel
    • Nettside svindel
    • SMS Svindel
    • Facebook svindel
    • telefon svindel
  • Min Konto
  • Om Oss
  • Tips en venn – Vinn 1 million
  • Kontakt oss
  • Juni-konkurranse
  • Home
  • Aktuelt
  • Datalekkasje – Samsung Germany Customer Tickets

Datalekkasje – Samsung Germany Customer Tickets

Ingrid 14. april 2025

Del dette:

  • Klikk for å dele på X(åpnes i en ny fane) X
  • Klikk for å dele på Facebook(åpnes i en ny fane) Facebook
  • Klikk for å skrive ut(åpnes i en ny fane) Skriv ut
  • Klikk for å dele på Reddit(åpnes i en ny fane) Reddit
  • Klikk for å dele på LinkedIn(åpnes i en ny fane) LinkedIn
  • Klikk for å dele på Telegram(åpnes i en ny fane) Telegram
  • Klikk for å sende en lenke med e-post til en venn(åpnes i en ny fane) E-post
Bilde av Samsungs nettside
Skjermbilde fra www.samsung.com/de/.
Skjermbilde fra www.samsung.com/de/.

Samsung er en internasjonal produsent av forbrukerelektronikk, IT og mobilkommunikasjon og mer. Den tyske avdelingen bruker et logistikksystem som heter Spectos. 30. mars 2025 klarte uvedkommende å få tilgang til Spectos og via dette kommet seg inn i Samsung Germany saksbehandlingssystem, på engelsk “Samsung Germany Customer Tickets”. Blant annet er over 216.000 e-postadresser blitt lekket. 13. april ble informasjonen søkbar på haveibeenpwned.com.

Vi har tatt kontakt med alle berørte som har Datahjelperne Pluss.

Hva skjedde med Samsung Germany Customer Tickets?

30. mars i år fikk uvedkommende tilgang til en mengde kundeinformasjon fra Samsung Germanys saksbehandlingssystem. Den lekkede informasjonen inkluderer 216.333 e-postadresser, kjøpsinformasjon og relaterte loggførte kundehenvendelser, sporingsinformasjon og fysiske adresser. 13. april ble den lekkede informasjonen lastet opp på haveibeenpwned.com slik at man kan finne ut om man er rammet.

Hvordan påvirker dette brukerne?

Rammede brukere står i økt fare for phishing og forsøk på identitetstyveri.. Eksponerte e-poster kan også øke risikoen for målrettede angrep.

Anbefalte tiltak for brukerne

Dersom du er berørt av dette, anbefales det å:

  1. Endre passord på berørte kontoer.
  2. Aktivere totrinnsautentisering på viktige kontoer.
  3. Unngå phishing ved å være forsiktig med mistenkelige e-poster.
  4. Overvåke kontoen for uvanlig aktivitet og varsle leverandører ved mistenkelig aktivitet.

Alle med Datahjelperne Pluss Serviceavtale sjekkes av oss flere ganger daglig. Dersom vi oppdager datalekkasje sier vi ifra og hjelper til med det som er nødvendig. Vi anbefaler alle å aktiverer tofaktorautentisering for ekstra beskyttelse der dette er mulig. I tillegg bør du ikke benytte deg av samme passord flere steder.

Du kan se om du er berørt ved å søke på nettsiden haveibeenpwned.com.

Oppsummering

Denne datalekkasjen fra Samsung Germany Customer Tickets viser viktigheten av datasikkerhet og forsiktighet på nett. Sørg for å beskytte kontoene dine, og vurder forebyggende tiltak for å holde deg trygg i møte med økende cybertrusler.

Kilder:

  • https://haveibeenpwned.com/PwnedWebsites#SamsungGermany
  • https://www.samsung.com/de/

Relatert

Continue Reading

Previous: Svindel på e-post – Bekreftelse fra Norton
Next: Svindel på e-post – ID-Portal og BankID
  • Om Oss
  • Salgsvilkår
  • Personvernerklæring
  • Tips en venn – Vinn 1 million
Copyright © All rights reserved. | MoreNews by AF themes.
 

Laster kommentarer...