Skip to content
Datahjelperne

Datahjelperne

Primary Menu
  • Datahjelperne Pluss
  • Artikkel
    • Artikler
    • Teknologi
    • Mobil og nettbrett
      • Mobil
        • Data tilbehør
        • Mobil tilbehør
      • Nettbrett
        • Nettbrett tilbehør
    • Nettverk
    • Foto og Video
    • App
    • Lyd og Bilde
    • Smartklokke
    • Konkurranse
    • Programvare
    • Crypto
    • Nytt
    • Kommentar
  • Svindel
    • Svindel
    • E-post svindel
    • Crypto svindel
    • Nettside svindel
    • SMS Svindel
    • Facebook svindel
    • telefon svindel
  • Min Konto
  • Om Oss
  • Kontakt oss
  • Home
  • Aktuelt
  • Hvordan redusere dårlige innlegg i din Facebook-feed

Hvordan redusere dårlige innlegg i din Facebook-feed

Ingrid 9. august 2023

Del dette:

  • Twitter
  • Facebook
  • Skriv ut
  • Reddit
  • LinkedIn
  • Telegram
  • E-post
Illustrasjon som viser reduksjonsvalg på Facebook-feed.

Andre relaterte artikler:
“Hvordan sette opp Totrinns-innlogging på din Facebook-konto“
“Bestem hva som skal skje med kontoen din på Facebook når du dør“
“Hvordan kan du påvirke reklamen på Facebook?“

Det finnes en nyttig funksjon på Facebook hvor man kan redusere mengden dårlige innlegg man får opp i Facebook-feeden. I denne artikkelen viser vi deg hvor du kan finne disse innstillingene, du kan også se vår videoguide på Facebook-siden vår her. Skjermbildene er fra en mobiltelefon, men det er også mulig å gjøre endringene via Facebook på PC/Mac. Vi har dessverre erfart at det ikke er alle som får opp “reduser”-alternativet via nettleser på PC/Mac. I noen tilfeller har det fungert å skifte språk på Facebook til engelsk, da får man opp “reduce” som alternativ.

(Facebooks generelle informasjonsside om feeden finnes her.)

Finne innstillingene

1. Vi starter på startsiden i Facebook-appen, finn det runde profilbildet ditt og trykk på det for å åpne menyen. Hos noen er dette ikonet oppe på siden, hos andre er det nede på siden, som på eksempelbildet under (markert med rød pil).

Skjermbilde som vider hvor man finner menyen på facebook-appen.

2. På neste side kan du se et tannhjul-ikon, ofte øverst til høyre som på eksempelbildet under. Trykk på tannhjul-ikonet for å komme videre til innstillingene.

Skjermbilde som viser hvor innstillings-ikonet er på Facebook-app.

3. På denne siden får du en rekke alternativ, velg «Nyhetsoppdatering». Se eksempelbildet under.

Skjermbilde som viser hvor man kan endre preferanser for Facebooks nyhetsoppdatering.

4. Når du har trykket deg inn på «Nyhetsoppdatering», velg så «Reduser». På eksempelbildet under er det markert med rød pil.

Skjermbilde som viser hvor "reduser"-alternativet er.

5. Nå kommer du videre til en side hvor du kan velge mellom innstillinger for tre typer innhold:
– «Innhold av lav kvalitet», markert med grønt på bildet under.
– «Uoriginalt innhold og problematisk deling», markert med blått på bildet under.
– «Sensitivt innhold», markert med gult på bildet under.

Videre vil vi kalle denne siden «Reduksjonsvalg», og vi går gjennom alle tre alternativene.

Skjermbilde fra Facebook-app som viser Reduser-alternativene.

Redusere «innhold av lav kvalitet»

«Innhold av lav kvalitet» har Facebook definert som «Innhold som vanligvis reduseres på bakgrunn av tilbakemeldinger, for eksempel klikkagn eller spam».

Når du trykker deg inn på dette valget, får du tre nye valg:
– «Ikke reduser» som gjør at du kanskje vil få se mer av akkurat dette innholdet
– «Redusert» som er standardvalget fra Facebooks side, hvor denne typen innlegg kanskje flyttes ned i feeden.
-«Reduser mer» som gjør at denne typen innhold kan bli prioritert lavere og vises mindre eller ikke i det hele tatt.

Skjermbilde fra Facebook-app som viser valg for innhold av lav kvalitet.

Når du huker av for «Reduser mer» får du opp et informasjonsvindu som forteller mer om dette valget, her kan du trykke på OK-knappen markert med grønt på bildet under. Du vil så få en beskjed som bekrefter at preferansene dine er oppdatert. For å komme tilbake til oversikten over reduksjonsvalg kan du trykke på pilen øverst til venstre.

Skjermbilde som viser mer informasjon om valget.

Redusere «Uoriginalt innhold og problematisk deling»

«Uoriginalt innhold og problematisk deling» har Facebook definert som «Innhold som vanligvis reduseres for å fremme opprettelse av mer nøyaktige innlegg av høyere kvalitet».

Når du trykker deg inn på dette alternativet får du tre nye valg:
– «Ikke reduser» som gjør at dette innholdet ikke nedprioriteres og kan gjøre at du ser mer av akkurat dette.
– «Reduser» som er standardvalget fra Facebooks side hvor dette innholdet vises litt ned i feeden.
– “Reduser mer» som gjør at denne typen innhold kan bli nedprioritert mer slik at du får mindre av det i feeden.

Skjermbilde som viser alternativene for uoriginalt innhold.

Når du huker av for «Reduser mer» får du opp et informasjonsvindu som forteller mer om dette valget, her kan du trykke på OK-knappen markert med grønt på bildet under. Du vil så få en beskjed som bekrefter at preferansene dine er oppdatert. For å komme tilbake til oversikten over reduksjonsvalg kan du trykke på pilen øverst til venstre.

Skjermbilde som viser mer informasjon om valget.

Redusere «Sensitivt innhold»

«Sensitivt innhold» har Facebook definert som «Innhold som vanligvis reduseres for å gjøre fellesskapet tryggere, for eksempel innlegg som er på grensen til voldelige».

Når du trykker seg inn på dette alternativet får du to nye valg:
– «Redusert» som er standardvalget fra Facebooks side, hvor slikt innhold plasseres nedover i feeden slik at det er mindre sannsynlig at du ser det.
– «Reduser mer» som gjør at slikt innhold kan bli flyttet enda lenger ned i feeden slik at du kanskje ikke ser det i det hele tatt.

Skjermbilde av valgene for sensitivt innhold.

Når du huker av for «Reduser mer» får du opp et informasjonsvindu som forteller mer om dette valget, her kan du trykke på OK-knappen markert med grønt på bildet under. Du vil så få en beskjed som bekrefter at preferansene dine er oppdatert. For å komme tilbake til oversikten over reduksjonsvalg kan du trykke på pilen øverst til venstre.

Skjermbilde som viser mer informasjon om valget.

Når du har gjort disse endringene skal du forhåpentligvis se mindre av uønsket innhold i din Facebook-feed.

Relatert

Continue Reading

Previous: Er din Mac oppdatert?
Next: GLEDE Gavekort kan brukes overalt!
  • Om Oss
  • Salgsvilkår
  • Personvernerklæring
Copyright © All rights reserved. | MoreNews by AF themes.
Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre din opplevelse, analysere bruk og til markedsføring. Les mer i vår personvernerklæring, og endre innstillinger når som helst.
Personvernerklæring

Your privacy settings

We and our partners use information collected through cookies and similar technologies to improve your experience on our site, analyse how you use it and for marketing purposes. Because we respect your right to privacy, you can choose not to allow some types of cookies. However, blocking some types of cookies may impact your experience of the site and the services we are able to offer. In some cases, data obtained from cookies is shared with third parties for analytics or marketing reasons. You can exercise your right to opt-out of that sharing at any time by disabling cookies.
Personvernerklæring
Allow all

Manage Consent Preferences

Necessary
Always ON
These cookies and scripts are necessary for the website to function and cannot be switched off. Theyare usually only set in response to actions made by you which amount to a request for services, suchas setting your privacy preferences, logging in or filling in forms. You can set your browser to block oralert you about these cookies, but some parts of the site will not then work. These cookies do notstore any personally identifiable information.
Analytics
These cookies and scripts allow us to count visits and traffic sources, so we can measure and improve the performance of our site. They help us know which pages are the most and least popular and see how visitors move around the site. All information these cookies collect is aggregated and therefore anonymous. If you do not allow these cookies and scripts, we will not know when you have visited our site.
Embedded Videos
These cookies and scripts may be set through our site by external video hosting services like YouTube or Vimeo. They may be used to deliver video content on our website. It’s possible for the video provider to build a profile of your interests and show you relevant adverts on this or other websites. They do not store directly personal information, but are based on uniquely identifying your browser and internet device. If you do not allow these cookies or scripts it is possible that embedded video will not function as expected.
Google Fonts
Google Fonts is a font embedding service library. Google Fonts are stored on Google's CDN. The Google Fonts API is designed to limit the collection, storage, and use of end-user data to only what is needed to serve fonts efficiently. Use of Google Fonts API is unauthenticated. No cookies are sent by website visitors to the Google Fonts API. Requests to the Google Fonts API are made to resource-specific domains, such as fonts.googleapis.com or fonts.gstatic.com. This means your font requests are separate from and don't contain any credentials you send to google.com while using other Google services that are authenticated, such as Gmail.
Marketing
These cookies and scripts may be set through our site by our advertising partners. They may be used by those companies to build a profile of your interests and show you relevant adverts on other sites. They do not store directly personal information, but are based on uniquely identifying your browser and internet device. If you do not allow these cookies and scripts, you will experience less targeted advertising.
Facebook Advanced Matching
Facebook Advanced Matching can improve ads attribution and conversion tracking. It can help us reach better-targeted custom audiences through our ads. When possible, we will share with Facebook hashed information like your name, phone, email, or address.
Facebook CAPI
Facebook Conversion API Events (CAPI) help us better understand how you interact with our websites. They allow us to measure the impact of our ads on the website's conversions and they improve ads targeting through custom audiences. When possible, we might share with Facebook information like name, email, phone, address.
Confirm my choices Allow all
 

Laster kommentarer...