Skip to content
Datahjelperne

Datahjelperne

Primary Menu
  • Datahjelperne Pluss
  • Artikkel
    • Artikler
    • Teknologi
    • Mobil og nettbrett
      • Mobil
        • Data tilbehør
        • Mobil tilbehør
      • Nettbrett
        • Nettbrett tilbehør
    • Nettverk
    • Foto og Video
    • App
    • Lyd og Bilde
    • Smartklokke
    • Konkurranse
    • Programvare
    • Crypto
    • Nytt
    • Kommentar
  • Svindel
    • Svindel
    • E-post svindel
    • Crypto svindel
    • Nettside svindel
    • SMS Svindel
    • Facebook svindel
    • telefon svindel
  • Min Konto
  • Om Oss
  • Kontakt oss
  • Home
  • Artikler
  • Artikkel
  • Facebook regler for bedrifter

Facebook regler for bedrifter

Jørund Heimholt 25. mars 2021

Del dette:

  • Klikk for å dele på X(åpnes i en ny fane) X
  • Klikk for å dele på Facebook(åpnes i en ny fane) Facebook
  • Klikk for å skrive ut(åpnes i en ny fane) Skriv ut
  • Klikk for å dele på Reddit(åpnes i en ny fane) Reddit
  • Klikk for å dele på LinkedIn(åpnes i en ny fane) LinkedIn
  • Klikk for å dele på Telegram(åpnes i en ny fane) Telegram
  • Klikk for å sende en lenke med e-post til en venn(åpnes i en ny fane) E-post
facebook-76536_1920
Image by Simon from Pixabay

Jeg liker ikke spam som de fleste har fått med seg. Derimot så liker jeg godt innhold når bedrifter klarer å lage det på nettsider og sosiale nettverk. Det gjør også Google og Facebook. Disse sidene får mere synlighet og blir premiert.

Jeg har informert om reglene før, men her skal jeg gjøre det så enkelt som mulig. I forrige artikkel jeg har skrevet blir det litt masete. Det skal jeg rette opp i nå.

Reglene er som følger:

Administrering av kampanjer: Kampanjer kan administreres på sider, i grupper, i arrangementer eller i apper på Facebook. Personlige tidslinjer og venneforbindelser skal ikke brukes til å administrere kampanjer (f.eks. «del på tidslinjen din for å delta» eller «del på tidslinjen til en venn for å få flere vinnersjanser» og «tagg vennene dine i dette innlegget for å delta» er ikke tillatt).

Så for å gjøre dette kort:

Lik og del er ikke lov. Tagging av andre er heller ikke lov.

Lik og kommenter er lov, men her er det lov å være kreativ. Her er også 3 firmaer som vet åssen man lager godt innhold som gir gode tips og råd.

  • Valen-Utvik
  • Synlighet

Jeg ser også at mange bedrifter prøver seg med:

  • Lik og del
  • Del gjerne
  • Tagg en venn
  • Hvem vil du ha med på turen
  • Hvem vil vinne sammen med deg?

Samt mange flere varianter. Det du oppnår her er å skape støy og spam. Det er folk lei av på Facebook nå. Du forsøker å omgå reglene ved å tolke dem annerledes. Formålet er fortsatt det samme.

Når det kjøres konkurranser så hører jeg om bedrifter som får tips av følgerne sine om å følge reglene. Da skjer følgene:

  • De blir ledd av
  • De får kjeft
  • De blir blokkert

Gjør din bedrift dette? Da bør dere ansette noen som kan faget sosiale medier og kan håndtere dette. I disse eksemplene så bryter man ned merkevare og omdømme. Det er ingen tjent med.

Å bygge merkevare tar mange år, men den brutt ned ganske fort hvis du ikke håndterer konkurranser bra eller sosiale medier på en god måte.

  • Bygg merkevaren din langsiktig
  • Slutt å spamme dine kunder og kommende kunder
  • Lik, del og tagging er en veldig kortsiktig strategi på facebook.

For andre artikler se her, også sjekk ut oss på sosiale medier Facebook og Twitter.

About the Author

Jørund Heimholt

Administrator

Visit Website View All Posts

Relatert

Post navigation

Previous: Takk for bestillingen falsk Kiwi og Elkjøp epost
Next: Bank Norwegian oppdater bankinfoen din falsk epost
  • Om Oss
  • Salgsvilkår
  • Personvernerklæring
Copyright © All rights reserved. | MoreNews by AF themes.
Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre din opplevelse, analysere bruk og til markedsføring. Les mer i vår personvernerklæring, og endre innstillinger når som helst.
Personvernerklæring

Your privacy settings

We and our partners use information collected through cookies and similar technologies to improve your experience on our site, analyse how you use it and for marketing purposes. Because we respect your right to privacy, you can choose not to allow some types of cookies. However, blocking some types of cookies may impact your experience of the site and the services we are able to offer. In some cases, data obtained from cookies is shared with third parties for analytics or marketing reasons. You can exercise your right to opt-out of that sharing at any time by disabling cookies.
Personvernerklæring
Allow all

Manage Consent Preferences

Necessary

Always ON
These cookies and scripts are necessary for the website to function and cannot be switched off. Theyare usually only set in response to actions made by you which amount to a request for services, suchas setting your privacy preferences, logging in or filling in forms. You can set your browser to block oralert you about these cookies, but some parts of the site will not then work. These cookies do notstore any personally identifiable information.

Analytics

These cookies and scripts allow us to count visits and traffic sources, so we can measure and improve the performance of our site. They help us know which pages are the most and least popular and see how visitors move around the site. All information these cookies collect is aggregated and therefore anonymous. If you do not allow these cookies and scripts, we will not know when you have visited our site.

Embedded Videos

These cookies and scripts may be set through our site by external video hosting services like YouTube or Vimeo. They may be used to deliver video content on our website. It’s possible for the video provider to build a profile of your interests and show you relevant adverts on this or other websites. They do not store directly personal information, but are based on uniquely identifying your browser and internet device. If you do not allow these cookies or scripts it is possible that embedded video will not function as expected.

Google Fonts

Google Fonts is a font embedding service library. Google Fonts are stored on Google's CDN. The Google Fonts API is designed to limit the collection, storage, and use of end-user data to only what is needed to serve fonts efficiently. Use of Google Fonts API is unauthenticated. No cookies are sent by website visitors to the Google Fonts API. Requests to the Google Fonts API are made to resource-specific domains, such as fonts.googleapis.com or fonts.gstatic.com. This means your font requests are separate from and don't contain any credentials you send to google.com while using other Google services that are authenticated, such as Gmail.

Marketing

These cookies and scripts may be set through our site by our advertising partners. They may be used by those companies to build a profile of your interests and show you relevant adverts on other sites. They do not store directly personal information, but are based on uniquely identifying your browser and internet device. If you do not allow these cookies and scripts, you will experience less targeted advertising.

Facebook Advanced Matching

Facebook Advanced Matching can improve ads attribution and conversion tracking. It can help us reach better-targeted custom audiences through our ads. When possible, we will share with Facebook hashed information like your name, phone, email, or address.

Facebook CAPI

Facebook Conversion API Events (CAPI) help us better understand how you interact with our websites. They allow us to measure the impact of our ads on the website's conversions and they improve ads targeting through custom audiences. When possible, we might share with Facebook information like name, email, phone, address.
Confirm my choices Allow all
 

Laster kommentarer...