Skip to content
Datahjelperne

Datahjelperne

Primary Menu
  • Datahjelperne Pluss
  • Artikkel
    • Artikler
    • Teknologi
    • Mobil og nettbrett
      • Mobil
        • Data tilbehør
        • Mobil tilbehør
      • Nettbrett
        • Nettbrett tilbehør
    • Nettverk
    • Foto og Video
    • App
    • Lyd og Bilde
    • Smartklokke
    • Konkurranse
    • Programvare
    • Crypto
    • Nytt
    • Kommentar
  • Svindel
    • Svindel
    • E-post svindel
    • Crypto svindel
    • Nettside svindel
    • SMS Svindel
    • Facebook svindel
    • telefon svindel
  • Min Konto
  • Om Oss
  • Tips en venn – Vinn 1 million
  • Kontakt oss
  • Juni-konkurranse
  • Home
  • Artikler
  • Teknologi
  • Apple lansering i går. Oppsummering og litt fakta.

Apple lansering i går. Oppsummering og litt fakta.

Jørund Heimholt 10. september 2014

Del dette:

  • Klikk for å dele på X(åpnes i en ny fane) X
  • Klikk for å dele på Facebook(åpnes i en ny fane) Facebook
  • Klikk for å skrive ut(åpnes i en ny fane) Skriv ut
  • Klikk for å dele på Reddit(åpnes i en ny fane) Reddit
  • Klikk for å dele på LinkedIn(åpnes i en ny fane) LinkedIn
  • Klikk for å dele på Telegram(åpnes i en ny fane) Telegram
  • Klikk for å sende en lenke med e-post til en venn(åpnes i en ny fane) E-post
12000320202
 
Apple hadde lansering i går. Her skal jeg lage en oppsummering og komme med litt fakta.
For første gang har Apple lansert større mobiler. Noe Steve Jobs aldri hadde troen på.
 
Det er også første gang Apple bruker en åpen standard. Framfor å bruke sine egne prioritære.
Det er NFC som skal brukes i forbindelse med mobil betaling. Samsung og andre produsenter har hatt dette i flere år allerede.
 
Samsung har også en verdensomspennende avtale med VISA akkurat som Apple har fått. DNB og Telenor har allerede testet NFC med mobilbetaling i Norge siden 2012.
 
Jeg syntes det er bra at Apple endelig kommer med NFC betaling. Da presser de på Samsung som allerede er godt i gang med testing og til sist er det forbrukerne som blir vinnerne her, men visa og MasterCard kan jo ikke stå å se på at mobilene tar marked fra kortene sine så de lager også sine egne løsninger.
 
1. Visa Paywave. Trådløs betaling med bankkort med NFC brikke.
2. Mastercard: Paypass, men MasterCard satser på løsning med smarttelefon.
 
Ellers har jo bankkortene våres utviklet seg hele tiden. Først med stripe, så med chip. Det neste blir NFC og de kommer. Så spørsmålet blir da når nye terminaler er på plass. Bruker du mobil eller lommebok? Begge deler fungerer trådløst så det blir bare å legge mobil eller lommebok på terminal. Hva man kommer til å bruke gjenstår å se.
 
Apple har også i de siste årene gjort mye steve jobs aldri ville gjort, men det er 2 sider av denne saken. Når alle andre produsenter introduserer nye elementer. Så kan ikke Apple stå å se på.
 
 
 
 
Når det gjelder smartklokker har jeg liten tro på det. Årsaken er at dette er 1 og 2. generasjon smartklokker.
 
Før når man fikk smarttelefon så droppet man klokker. Fordi man har klokke og alarm på mobilen. Nå skal produsentene prøve å tjene enda mer penger på deg ved at du må ha på deg mobil og klokke hele tiden. Fordi det skal være lettere. Det høres mer tungvint ut spør du meg. Du har nok av helse apper og tur apper på mobil. Det trengs ikke enda en ting for å holde styr på dette.
 
Kanskje når klokkene kommer i 5-6 generasjon så blir de skikkelig bra, men inntil nå ville jeg styrt unna og det gjelder alle produsenter. Ikke bare Apple.
 
 
 
 

 

 

Når det gjelder spesifikasjoner på iPhone 6 vs resten så er det noen forskjeller.
 
 
Konurrentene har:
 
– Flere pixler på skjerm og større oppløsning. Gjelder LGG3, HTC og Samsung S5.
– LGG3 og Samsung S5 er vanntett.
– De er også mindre i størrelse enn S6 plus som er større enn f.eks. S5.
– De har 4k opptak. Samsung og LG  har dette.
– De kan bytte batteri og minnekort
 
 
Alltid når apple lanserer noe nytt så gjør konkurrentene narr av dem. Her er noen eksempler samt ett annet ett.
 

 

 
 

 

Det er alltid bra med nye modeller så det blir spennende å se hvordan denne slår an.  Samt smartklokkene. De er jeg derimot veldig skeptisk til. Det blir også spennende hvem som får flest kunder på NFC trådløs betaling på bankkort og mobil.
 

For andre artikler se her, også sjekk ut oss på sosiale medier Facebook og Twitter.

Relatert

Continue Reading

Previous: Trenger vi antivirus programvare lengere på Windows og Android?
Next: Nyhetene mister nå sin verdi i sosiale medier
  • Om Oss
  • Salgsvilkår
  • Personvernerklæring
  • Tips en venn – Vinn 1 million
Copyright © All rights reserved. | MoreNews by AF themes.
Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre din opplevelse, analysere bruk og til markedsføring. Les mer i vår personvernerklæring, og endre innstillinger når som helst.
Personvernerklæring

Your privacy settings

We and our partners use information collected through cookies and similar technologies to improve your experience on our site, analyse how you use it and for marketing purposes. Because we respect your right to privacy, you can choose not to allow some types of cookies. However, blocking some types of cookies may impact your experience of the site and the services we are able to offer. In some cases, data obtained from cookies is shared with third parties for analytics or marketing reasons. You can exercise your right to opt-out of that sharing at any time by disabling cookies.
Personvernerklæring
Allow all

Manage Consent Preferences

Necessary

Always ON
These cookies and scripts are necessary for the website to function and cannot be switched off. Theyare usually only set in response to actions made by you which amount to a request for services, suchas setting your privacy preferences, logging in or filling in forms. You can set your browser to block oralert you about these cookies, but some parts of the site will not then work. These cookies do notstore any personally identifiable information.

Analytics

These cookies and scripts allow us to count visits and traffic sources, so we can measure and improve the performance of our site. They help us know which pages are the most and least popular and see how visitors move around the site. All information these cookies collect is aggregated and therefore anonymous. If you do not allow these cookies and scripts, we will not know when you have visited our site.

Embedded Videos

These cookies and scripts may be set through our site by external video hosting services like YouTube or Vimeo. They may be used to deliver video content on our website. It’s possible for the video provider to build a profile of your interests and show you relevant adverts on this or other websites. They do not store directly personal information, but are based on uniquely identifying your browser and internet device. If you do not allow these cookies or scripts it is possible that embedded video will not function as expected.

Google Fonts

Google Fonts is a font embedding service library. Google Fonts are stored on Google's CDN. The Google Fonts API is designed to limit the collection, storage, and use of end-user data to only what is needed to serve fonts efficiently. Use of Google Fonts API is unauthenticated. No cookies are sent by website visitors to the Google Fonts API. Requests to the Google Fonts API are made to resource-specific domains, such as fonts.googleapis.com or fonts.gstatic.com. This means your font requests are separate from and don't contain any credentials you send to google.com while using other Google services that are authenticated, such as Gmail.

Marketing

These cookies and scripts may be set through our site by our advertising partners. They may be used by those companies to build a profile of your interests and show you relevant adverts on other sites. They do not store directly personal information, but are based on uniquely identifying your browser and internet device. If you do not allow these cookies and scripts, you will experience less targeted advertising.

Facebook Advanced Matching

Facebook Advanced Matching can improve ads attribution and conversion tracking. It can help us reach better-targeted custom audiences through our ads. When possible, we will share with Facebook hashed information like your name, phone, email, or address.

Facebook CAPI

Facebook Conversion API Events (CAPI) help us better understand how you interact with our websites. They allow us to measure the impact of our ads on the website's conversions and they improve ads targeting through custom audiences. When possible, we might share with Facebook information like name, email, phone, address.
Confirm my choices Allow all