Skip to content
Datahjelperne

Datahjelperne

Primary Menu
  • Datahjelperne Pluss
  • Artikkel
    • Artikler
    • Teknologi
    • Mobil og nettbrett
      • Mobil
        • Data tilbehør
        • Mobil tilbehør
      • Nettbrett
        • Nettbrett tilbehør
    • Nettverk
    • Foto og Video
    • App
    • Lyd og Bilde
    • Smartklokke
    • Konkurranse
    • Programvare
    • Crypto
    • Nytt
    • Kommentar
  • Svindel
    • Svindel
    • E-post svindel
    • Crypto svindel
    • Nettside svindel
    • SMS Svindel
    • Facebook svindel
    • telefon svindel
  • Min Konto
  • Om Oss
  • Tips en venn – Vinn 1 million
  • Kontakt oss
  • Juni-konkurranse
  • Home
  • Artikler
  • Kommentar
  • En historie om god kundeservice – Samsung Norge

En historie om god kundeservice – Samsung Norge

Jørund Heimholt 7. juli 2011

Del dette:

  • Twitter
  • Facebook
  • Skriv ut
  • Reddit
  • LinkedIn
  • Telegram
  • E-post

For en stund ca. 2 mnd siden kjøpte jeg en Galaxy S2 på chess sin nettbutikk der jeg har telefonabonnementet mitt. Telefonen var helt utrolig bra til jeg oppdaget at samtalene brøt etter 1 min og 30 sek.

Kontaktet da chess på telefon og følgene ble testet: Kjøre kun på gsm nett, skru av 3g-4g, bytte simkort, nytt simkort, factory reset på telefon, forsøke å ringe fra flere forskjellige plasser, men ingenting virket.

Da måtte telefonen på service og det fungerer på følgene måte:
Ringe chess -> chess kontakter moobi -> moobi sender pose til telefonen -> jeg sender telefonen i posten til moobi og venter i ca. 4 uker til den blir fikset. Moobi sender mobil i retur -> Jeg henter på posten.

Etter 4 uker var gått fikk jeg da telefonen i posten.Da var hovedkortet byttet på telefonen og telefonen var softet på nytt. Endelig tenkte jeg! Nå var alt i orden!, men så feil kan man ta.

Moobi hadde klart å legge inn en build på telefonen som ikke lar seg oppdatere via Samsung Kies.
Det betydde med andre ord at mobilen måtte på service igjen.

Denne rutinen fristet det heller ikke å gjenta:
Ringe chess -> chess kontakter moobi -> moobi sender pose til telefonen -> jeg sender telefonen i posten til moobi og venter i ca. 4 uker til den blir fikset.  Moobi sender mobil i retur -> Jeg henter på posten

Skal også sies at Moobi har ett frynsete rykte på internet og det er få brukere som er fornøyd med dem.

Siden jeg jobber med data og har det som fritidsinteresse så sjekket jeg opp med hw.no sitt forum.
Der ble det forslått at jeg skulle roote telefonen selv, men hvis jeg skulle gjøre det så ville garanti og service ryke så det var uaktuelt å gjøre.

Flere og flere firmaer er jo også på facebook for tiden og da sjekket jeg om jeg kunne finne Samsung Norge der for å se om de kunne hjelpe meg. Der postet jeg bildet som dere ser her og de tok kontakt med meg for å finne ut hvor feilen var. Samsung Norge kontaktet meg via mail og facebook hele tiden og var veldig behjelpelige! 😀

Feilen var gjort hos Moobi så Samsung Norge måtte ta kontakt med dem så ikke samme feilen skulle skje igjen med andre Samsung Galaxy S2 eiere.

Jeg sendte mobilen til Samsung Norge i Oslo på fredag 1 juli og hadde den tilbake på torsdag 7 juli uken etter. Var litt forsinkelse på posten, men det kan ikke Samsung Norge lastes for. Mobilen ble også levert på døren med bud. 🙂

De er ett firma til etterfølgelse. De er flinke på sosiale nettverk og setter kunden i fokus.

Skal også sies at jeg har hatt Nokia i alle år før jeg fikk min første Samsung telefon, men jeg kommer ikke til å gå tilbake dit med det første. 🙂

Så Samsung Norge har fått en stjerne i boka hos meg.

 
 
 

For andre artikler se her, også sjekk ut oss på sosiale medier Facebook og Twitter.

Relatert

Continue Reading

Previous: Hvorfor du ikke skal se deg blind på megapixeler
Next: Tilkoblinger pc, skjerm og tv.
  • Om Oss
  • Salgsvilkår
  • Personvernerklæring
  • Tips en venn – Vinn 1 million
Copyright © All rights reserved. | MoreNews by AF themes.
Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre din opplevelse, analysere bruk og til markedsføring. Les mer i vår personvernerklæring, og endre innstillinger når som helst.
Personvernerklæring

Your privacy settings

We and our partners use information collected through cookies and similar technologies to improve your experience on our site, analyse how you use it and for marketing purposes. Because we respect your right to privacy, you can choose not to allow some types of cookies. However, blocking some types of cookies may impact your experience of the site and the services we are able to offer. In some cases, data obtained from cookies is shared with third parties for analytics or marketing reasons. You can exercise your right to opt-out of that sharing at any time by disabling cookies.
Personvernerklæring
Allow all

Manage Consent Preferences

Necessary
Always ON
These cookies and scripts are necessary for the website to function and cannot be switched off. Theyare usually only set in response to actions made by you which amount to a request for services, suchas setting your privacy preferences, logging in or filling in forms. You can set your browser to block oralert you about these cookies, but some parts of the site will not then work. These cookies do notstore any personally identifiable information.
Analytics
These cookies and scripts allow us to count visits and traffic sources, so we can measure and improve the performance of our site. They help us know which pages are the most and least popular and see how visitors move around the site. All information these cookies collect is aggregated and therefore anonymous. If you do not allow these cookies and scripts, we will not know when you have visited our site.
Embedded Videos
These cookies and scripts may be set through our site by external video hosting services like YouTube or Vimeo. They may be used to deliver video content on our website. It’s possible for the video provider to build a profile of your interests and show you relevant adverts on this or other websites. They do not store directly personal information, but are based on uniquely identifying your browser and internet device. If you do not allow these cookies or scripts it is possible that embedded video will not function as expected.
Google Fonts
Google Fonts is a font embedding service library. Google Fonts are stored on Google's CDN. The Google Fonts API is designed to limit the collection, storage, and use of end-user data to only what is needed to serve fonts efficiently. Use of Google Fonts API is unauthenticated. No cookies are sent by website visitors to the Google Fonts API. Requests to the Google Fonts API are made to resource-specific domains, such as fonts.googleapis.com or fonts.gstatic.com. This means your font requests are separate from and don't contain any credentials you send to google.com while using other Google services that are authenticated, such as Gmail.
Marketing
These cookies and scripts may be set through our site by our advertising partners. They may be used by those companies to build a profile of your interests and show you relevant adverts on other sites. They do not store directly personal information, but are based on uniquely identifying your browser and internet device. If you do not allow these cookies and scripts, you will experience less targeted advertising.
Facebook Advanced Matching
Facebook Advanced Matching can improve ads attribution and conversion tracking. It can help us reach better-targeted custom audiences through our ads. When possible, we will share with Facebook hashed information like your name, phone, email, or address.
Facebook CAPI
Facebook Conversion API Events (CAPI) help us better understand how you interact with our websites. They allow us to measure the impact of our ads on the website's conversions and they improve ads targeting through custom audiences. When possible, we might share with Facebook information like name, email, phone, address.
Confirm my choices Allow all