En historie om god kundeservice – Samsung Norge

For en stund ca. 2 mnd siden kjøpte jeg en Galaxy S2 på chess sin nettbutikk der jeg har telefonabbonementet mitt. Telefonen var helt utrolig bra til jeg oppdaget at samtalene brøt etter 1 min og 30 sek.

Kontaktet da chess på telefon og følgene ble testet: Kjøre kun på gsm nett, skru av 3g-4g, bytte simkort, nytt simkort, factory reset på telefon, forsøke å ringe fra flere forskjellige plasser, men ingenting virket.

Da måtte telefonen på service og det fungerer på følgene måte:
Ringe chess -> chess kontakter moobi -> moobi sender pose til telefonen -> jeg sender telefonen i posten til moobi og venter i ca. 4 uker til den blir fikset. Moobi sender mobil i retur -> Jeg henter på posten.

Etter 4 uker var gått fikk jeg da telefonen i posten.Da var hovedkortet byttet på telefonen og telefonen var softet på nytt. Endelig tenkte jeg! Nå var alt i orden!, men så feil kan man ta.

Moobi hadde klart å legge inn en build på telefonen som ikke lar seg oppdatere via Samsung Kies.
Det betydde med andre ord at mobilen måtte på service igjen.

Denne rutinen fristet det heller ikke å gjenta:
Ringe chess -> chess kontakter moobi -> moobi sender pose til telefonen -> jeg sender telefonen i posten til moobi og venter i ca. 4 uker til den blir fikset.  Moobi sender mobil i retur -> Jeg henter på posten

Skal også sies at Moobi har ett frynsete rykte på internet og det er få brukere som er fornøyd med dem.

Siden jeg jobber med data og har det som fritidsinteresse så sjekket jeg opp med hw.no sitt forum.
Der ble det forslått at jeg skulle roote telefonen selv, men hvis jeg skulle gjøre det så ville garanti og service ryke så det var uaktuelt å gjøre.

Flere og flere firmaer er jo også på facebook for tiden og da sjekket jeg om jeg kunne finne Samsung Norge der for å se om de kunne hjelpe meg. Der postet jeg bildet som dere ser her og de tok kontakt med meg for å finne ut hvor feilen var. Samsung Norge kontaktet meg via mail og facebook hele tiden og var veldig behjelpelige! 😀

Feilen var gjort hos Moobi så Samsung Norge måtte ta kontakt med dem så ikke samme feilen skulle skje igjen med andre Samsung Galaxy S2 eiere.

Jeg sendte mobilen til Samsung Norge i Oslo på fredag 1 juli og hadde den tilbake på torsdag 7 juli uken etter. Var litt forsinkelse på posten, men det kan ikke Samsung Norge lastes for. Mobilen ble også levert på døren med bud. 🙂

De er ett firma til etterfølgelse. De er flinke på sosiale nettverk og setter kunden i fokus.

Skal også sies at jeg har hatt Nokia i alle år før jeg fikk min første Samsung telefon, men jeg kommer ikke til å gå tilbake dit med det første. 🙂

Så Samsung Norge har fått en stjerne i boka hos meg.